paaseiland part 3

4 december 2014 - Easter Island, Chili

Veel beelden gezien, ook waar de beelden werden gemaakt. Dit was een krater waar de beelden werden uitgehakt. Het allergrootste beeld dat is uitgehakt is 21 meter. Het allergrootste beeld dat is gemaakt en verplaatst is 10,5 meter

Bizar om te zien hoe groot de beelden zijn. Jammer genoeg mag je niet in de buurt komen van de beelden of ze aanraken.

De meeste beelden lijken op elkaar. De beelden die een rood hoedje (pukao) op hebben zijn in de minderheid. Zo'n honderd beelden hebben een hoedje gekregen. Deze hoedjes hebben een rode kleur en werden gemaakt uit de krater puna pau. Hier gaan we morgen naar toe.

Dat wisselen van hotel is wel een gedoe.
De hoteleigenaar heeft contact gehad met Paula. Paula heeft ons welkom geheten, is een medewerkster en niet de eigenaar. Omdat het huidige hotel waar wij verblijven beter is dan het geboekte hotel vroegen wij of wij tot einde in dit hotel konden blijven. Aangezien zij maar drie kamers heeft en de laatste dag vol zit. Maar een dag langer blijven is geen probleem. We hebben wel een goede deal gemaakt, het hotel is namelijk kleiner met wifi en een super ontbijt. Zoals jullie weten is dat voor Frances heel erg belangrijk.

De service is hier ook veel beter geregeld. Toen de eigenaar van het andere hotel vanochtend kwam. De beeldenroute hebben wij een dag eerder gedaan. Wilde hij niet met ons praten. Tja we hebben wel een idee, maar goed we laten het even en wschten af hoe het vrijdag gaat verlopen. Op vrijdag hebben wij namelijk nog een hotel geboekt. We vliegen pas om elf uur of iets dergelijks. Dan is het fijn om in de avond nog even op te frissen en te relaxen voordat je vliegt. Hoe gaat dit opgelost worden? Het hotel la perouse zit die dag volgeboekt, onze kamer is dan bezet en wij moeten daar dan weg zijn. Volgens mij is het andere hotel ook vol, maar we hebben wel één dag extra geboekt. Jullie lezen wel wat de oplossing is.

1. Willy:
    4 december 2014
    Er is weer veel gebeurt en veel gezien,succes met hotel kamer en de beelden voorzichtig kijken en niet........
  2. Henk van Boeijen:
    4 december 2014
    Fantastische reis ! Willen je svp een replica meenemen ?
    Transportkosten worden vergoed. Liefs, Henk .