Death Valley

11 mei 2015 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Een warme droge bedoeling. 1 procent bestaat uit zand. De rest uit steen en ander soort grond. We hebben de duinen gezien, een stuk hoger dan in Nederland.
Ook zijn we naar de Golden Canyon geweest. Zoals de naam al doet vermoeden waren de bergen geel, vroeger heeft er door deze Canyon een weg gelopen. Het water heeft die weg weggeslagen, heel bijzonder om te zien.
Scotties castle is een villa van een verzekeringsmagnaat Johnson die in 1920 werd gebouwd. Scottie vertelde de grootste verhalen dat de villa van hem was.
We zijn nog naar een krater geweest echt mooi om te zien. Werden we weg gekeken door een mega raaf die het had voorzien op ons eten.
Ook zijn er gronden waar zout ligt. Best lekker natuurlijk zout. Je kunt er ook op lopen is alleen kei hard.
Als laatste namen we een route waar een schilderspalet is te zien.

Zo dood is Death Valley helemaal niet.

Hierna op weg naar Mommoth Lakes was 3,5 uur rijden. Onderweg nog een echte cayote gezien, ik wilde eigenlijk een foto maken, maar Luus vond het beest een beetje eng. Wel een erg mooie route naar Mommoth Lakes Een wintergebied wat al snel dood was, dooder dan DV. Lekker in de hot tub geweest en ergens een hapje eten scoren. Johns pizza works was nog open, al dagen zin in spaghetti. Mmm spaghetti met meatballs en marina saus. Wat slecht zeg, ballen waren uit blik en saus was letterlijk saus, geen groente. Gelukkig had Luus een heerlijke pizza. Bestel hier in de States dus geen spaghetti marina.

Vandaag gaan we naar Yosemite NP. Gelukkig is Tioga pass open, het heeft de laatste dagen gesneeuwd en deze weg was afgesloten. Dat zou betekenen dat we helemaal onderlangs moeten rijden en dat is behoorlijk om.
Nu eerst een gratis ontbijtje eten.haha

1. Frank:
    11 mei 2015
    Meatball lijkt een beetje op de bijnaam van de schoonzoon van Archie Bunker, hij werd ook wel eens meathead genoemd. Maar geen meatball marina.

Leuk toch om ook van die culinaire hoogstandjes te mogen eten, als het maar vult.
  2. Willy:
    11 mei 2015
    Zo weer heel wat gezien cayote zijn wel vlees etende beesten,oep gelukkig geen gratis ontbijtje voor hem.
    Wil wel weer wat foto's zien ben gek op bergen.