glaciar martial

19 november 2014 - Ushuaia, Argentinië

Vanochtend vlug ontbijt genuttigd.
Daarna werden we de hotelkamer uitgezet (hoe laat we weg zouden gaan) snel opschieten en bij de receptie een taxi laten bestellen.
Paar minuten later kwam een remis (zonder meter) kwamen we boven bij de opening van glaciar martial. Pakte de taxichauffeur een tabel met allemaal bedragen, zestig pesos oftewel zes euro. Prima.

Na een klim met de voet aangekomen bij een mooi uitzicht. Foto's geven de omgeving weer. Hierna zijn we naar een voormalige banco national de Argentina geweest. Nu zit daar een museum met opgezette dieren (geen foto's speciaal voor Rudin).
Ook werd informatie gegeven over de ontdekking van Usuhuaia. Best grappig. Hierna naar een voormalig regeringsgebouw geweest. Was incl bij het andere kaartje dat we al hadden gekocht. Hier zagen we het verhaal van een schip dat voor de kust van Usuhuaia was vergaan en hoe het dorpje er mee om ging. Ook heeft de gevangenis een belangrijke rol gespeeld. Hier gaan we woensdag naar toe.

Straks lekker een bubbelbad nemen om het weer warm te krijgen.

Tot morgen.

1. Frank:
    19 november 2014
    Leuk meiden, wat een land met tegenstellingen in de natuur en klimaat. En schitterend zo die bergen met sneeuw, zal gek lopen zijn op de spijkerzolen, maar geeft wel houvast.