Terug aan land

22 november 2014 - Punta Arenas, Chili

Daar zijn we dan, zojuist aangekomen in Punta Arenas. Ingecheckt en even onze lading was laten wassen.

Drie dagen op zee of eigenlijk een wereldzee.
De dag dat de taxi kwam hebben we onze spullen afgegeven bij het kantoor van de organisatir Australis. Dit is een Chileens bedrijf die de enige zijn die reizen organiseren in Cape Horn. En ja jullie zullen misschien Hoorn herkennen, komt omdat in 1616 twee explorers Schouten en Lemaire in deze buurt waren, de woonplaats van Schouten was Hoorn vandaar de naam.

Nadat we waren ingecheckt zijn we nog even in Usuhuaia geweest. Daar hebben we het gevangenismuseum bezocht. Erg bijzonder en niet omdat ik in een zelfde soort setting werk, maar vanwege de verhalen. Het was volgens ons een sociaal experiment om de uitgezochte criminelen naar deze zuiderlijkste stad ter wereld te sturen.
Jawel, deze criminelen werden uitgekozen om naar deze naar plaats te sturen. Hier moesten zij zware arbeid verrichten. De gevangenis heeft een grote rol gespeeld in de geschiedenis. We zijn naar een tweetal musea geweest, deze vertelden de geschiedenis van de stad.

Hierna hadden we nog geld en tijd over enndaarom besloten we om een vlucht te boeken van dertig minuten. We vlogen over de stad en langs het national parc waar de gedetineerden vroeger werkten.
Very impressing.
Hierna zijn we rustig naar de haven gegaan om in te checken en onze cabin te zien.

1. Willy:
    22 november 2014
    Wauw 3 dagen op zee,nog bijzondere dieren gezien.