Cruise

23 november 2014 - Punta Arenas, Chili

Het schip was perfect. Haar naam is Stella Australis, zij heeft 8 zodiac bootjes. Zes bootjes hadden namen van de explorers van het gebied. Met deze bootjes gingen we aan wal. De eerste disembarking zou Cape Horn worden. Dit was vroeg in de morgen. Alleen vanwege het slechte weer ging het niet door. In deze regio zijn heel veel schepen vergaan. En ik kan je vertellen een wind stond er. De plaatjes zullen we erop zetten.

In totaal drie keer van het schip afgeweest, eenmaal voor een hike, eenmaal om een gletsjer te zien en eenmaal om pinguinos te zien. Fantastisch, om deze diertjes te zien leven.

Verder helaas geen zeeleeuwen of walsvissen, wel veel vogels.

De cruise was enorm luxe. Zijn wij helemaal niet gewend, wat wij ook niet zijn gewend is dat er elke keer werd omgeroepen dat er een activiteit was en waar dit dan was.

Het eten was super goed, ontbijt en lunch waren het beste. Avondeten was te luxe haha.

Luus heeft nog een prijs gewonnen met een presentatie. Opgegeven moment kwamen er plaatjes van bekende Chilenen en 1 daarvan was Rios. Hiermee won zij een fles wijn. Gelukkig hadden we nog geen flessen wijn haha, oftewel we moeten een beetje doordrinken. Anders krijgen we mogelijk overweight en moeten wij bijtbetalen.

De reis was fantastisch en het was dan ook wel apart om van boord te gaan. Je leert in deze tijd verschillende mensen kennen. Onze tafelgenoten waren Stella en Neil, misschien kan je wel raden waar zij vandaan komen. Zij komen uit USA en waren leuke mensen. Bijzonder om te zien dat je in een korte tijd raakt gewend aan mensen die je dagelijks ziet en de crew.

Maar ook wel weer heerlijk om geen zeebenen meer te hebben, alhoewel deze er behoorlijk inzitten. Lastig om weer landbenen te krijgen.