Punta Arenas

23 november 2014 - Cabo Dispatch, Chili

Wat een stadje is dit. Een klein havenstadje dat je in now time hebt gezien.

Een begravenplaats, wat musea die we niet hebben gezien. Een grote hoofdstraat en een uitkijkpunt.

Eerste wat we hebben gedaan is geld pinnen, in Argentinie hadden we hiermee problemen. En je hebt altijd geld nodig, voor een taxi of heel belangrijk eten en drinken haha.

Na het settelen in het hotel naam ben ik even kwijt. Schattig hotelletje met hooguit twaalf kamers. We zaten op de eerste en hebben direct onze spullen laten wassen. Ik had niet eens meer fatsoenlijk ondergoed. Was werd gedaan een prijs werd afgesproken en bovengekomen bleek dat de was te veel was voor de prijs. 8500 pesos maal 1.35 euro. Het personeel gaf aan dat het tweemaal werd berekend. Ook goed is nog steeds goedkoop. Uiteindelijk scheelde het 1000 pesos, die hebben we maar als fooi gegeven.

Heerlijk geslapen en daarna hardlopen en ontbijten. Je komt in een schattig keukentje met wat tafels. Omdat het zo klein was zaten diverse mensen bij elkaar aan tafel. Heel gemoedelijk. Hierna gingen we naar het busstation. We namen de bus naar Punta Natales. Pf en dan merk je pas echt dat je luxe bent gewend. Heerlijk op de fiets of een auto onder je kont. En nu opeens in een krappe bus. Heb je vervolgens ook nog mensen voor je die de stoel zo achteruit zetten dat je klem zit. Gelukkig had de vrouw het door en zette de stoel iets terug.

Zo eindelijk aangekomen in Punta Natales

1. Frank:
    25 november 2014
    Tja, lopen is nog een alternatief, maar zoveel km's (en in het donker terug?)