De wandeltocht naar de torens.

25 november 2014 - Nationaal park Torres del Paine, Chili

De wekker ging vroeg. We moesten om acht uur klaar staan om naar de torens gebracht te worden. Het park is zo enorm groot dat we vanuit ons hotel nog een uur moesten rijden. Vanaf daar moesten we vier uur klimmen/wandelen. Ja, dit was een enkeltje. Luçan is drie keer gevallen, maar heeft gelukkig niets overgehouden.

De tocht was in totaal negen km. Normaal gesproken zou dat wandelend geen probleem moeten opleveren, mits je niet 875 meter moet klimmen tussen bos, over wortels, stenen en rotsen die soms ook nog eens loszaten. We moesten het oranje pad volgen dat ging af en toe een beetje moeizaam zeker het laatste gedeelte. Her en der waren paaltjes met oranje kleurtjes, maar soms niet te zien.

Eindelijk aangekomen konden we niet ang genieten, ten eerste moesten we op tijd beneden zijn voor het vervoer ten tweede was het erg koud en winderig er kwamen zelfs steentjes mee met de wind en als laatste zodra je in een flow bent kun je beter doorgaan voordat je niet meer wilt en weet dat je wel moet gaan.

Toen we de hele klim hadden gehad na acht uur lopen zat de dag erop. Heerlijk een koud biertje en een wijntje deden ons goed.